Bij klachten
Wat u eerst kunt proberen:
Wij proberen in de zorg die wij verlenen zo goed mogelijk aan de wensen en verwachtingen van onze cliënten te voldoen. Onbedoeld kan het toch voorkomen dat we u teleurstellen in de manier waarop wij ons werk doen. We gaan ervan uit dat u dit eerst bespreekt met de betrokken medewerker(s). Ook kunt u terecht bij een andere medewerker of de manager. Vaak leidt dit gesprek tot een oplossing. Misschien bent u niet zelf cliënt maar een naastbetrokkene. Ook dan kunt u melding maken van uw onvrede.
Wat te doen bij een klacht?
Stap 1: Directe oplossing
Ons doel is om u de zorg te geven die u nodig heeft. Wanneer u niet tevreden bent over de geleverde zorg, dan horen wij dit graag van u. Vaak kan dit direct tot een bevredigende uitkomst leiden. Een persoonlijk gesprek kan misverstanden wegnemen en biedt ons de kans om snel in te spelen op uw zorgen.
Om de klacht of uw feedback te laten onderzoeken en met u te bespreken, kunt u dit Klachtenformulier invullen. Wij streven ernaar binnen 14 dagen op uw klacht te reageren.
Stap 2: Klachtenbemiddeling via Quasir
Als u er in gesprek met Psychiatrie Rivierenland naar aanleiding van de klacht er niet uitkomt, of dit niet tot het gewenste resultaat leidt kunt u gebruikmaken van onze klachtenregeling. Psychiatrie Rivierenland heeft de klachtenbemiddeling ondergebracht bij Quasir, een onafhankelijke organisatie voor klachtenbemiddeling in de zorg. Via Quasir kunt u begeleiding en ondersteuning krijgen van een onafhankelijke klachtenfunctionaris.
Hoe werkt het?
- Melding via Quasir
Neem rechtstreeks contact op met Quasir via de onderstaande gegevens. Na het indienen van uw klacht neemt een klachtenfunctionaris binnen 48 uur contact met u op. - Onafhankelijke ondersteuning
De klachtenfunctionaris van Quasir staat voor u klaar om uw klacht te bespreken en u te adviseren over een passende oplossing. De klachtenfunctionaris biedt onafhankelijke ondersteuning, zodat u zich gehoord voelt en we samen tot een goede oplossing kunnen komen.
Contactgegevens Quasir
- Postadres: Quasir, Klachtenfunctionaris abonnementen, Postbus 1021, 7940 KA Meppel
- E-mail: bemiddeling@quasir.nl t.a.v. Klachtenbemiddeling
- Telefoon: 06-48445538 (bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur)
U ontvangt uiterlijk binnen 48 uur na het melden van uw klacht een reactie per telefoon of e-mail. Voor meer informatie kunt u ook terecht op de website van Quasir: www.quasir.nl.
Bij Psychiatrie Rivierenland waarderen we uw feedback en zijn we er om samen tot een passende oplossing te komen.
Informatie over de gehele procedure vindt u hier.
